جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجویز سمعک Styletto 3x زیمنس (مدل RIC) برای مراجع 73 ساله مبتلا به کم شنوایی متوسط تا شدید در هر دو گوش

محتوای صفحه

متاسفانه این بیمار مدت طولانی برای دریافت سمعک اهمال کرده بودند و به گفته خود و همراهشان، به علت کم شنوایی طولانی مدت، منزوی و گوشه گیر شده بودند. چنین عارضه ای به ویژه در مراجعین مسن کلینیک های ارزیابی شنوایی به وفور مشاهده می شود؛ چرا که افراد فکر می کنند که استفاده از سمعک به معنای پیری و ناتوانی آن هاست و به همین دلیل تا زمانی که کم شنوایی تأثیرات جدی و جبران ناپذیری را ایجاد نکرده، قبول نمی کنند که کم شنوا هستند.

البته انزوا و عدم مشارکت در گفت و گوها و سایر فعالیت های اجتماعی،  تنها عارضه خطرناک کم شنوایی نیست؛ بلکه کاهش درک شنیداری در مغز نیز یکی دیگر از عوارض استفاده نکردن از سمعک است. چنانچه کم شنوایی و عدم دریافت صحیح محرک های صوتی، مدت طولانی ادامه داشته باشد و توانایی مغز برای پردازش محرکات گفتاری از محدوده ای معین کمتر شود، دیگر فرد مبتلا با سمعک هم نمی تواند گفتار دیگران را به خوبی تفکیک و پردازش کند و این به تدریج به زوال عقل و آلزایمر منجر می گردد.

بیشتر بخوانید: رابطه کم شنوایی و آلزایمر

برای این مراجع، سمعک زیمنس مدل Styletto تجویز شد. این سمعک شارژی بوده و با یک بار شارژ کردن پک مخصوص شارژ آن، می توان سمعک های هر دو گوش را سه بار به طور کامل شارژ کرد. سمعک Styletto نسبت به سایر سمعک های شارژی از برندهای مختلف، سریع تر شارژ شده و با یک بار شارژ نیز مدت زمان بیشتری کار می کند. همچنین از لحاظ ظاهری فوق العاده ظریف و شکیل است. این سمعک به دلیل ظاهر زیبا و قابلیت شارژ خود، می تواند گزینه مناسبی برای اکثر افراد کم شنوا با سبک های زندگی مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: سمعک های شارژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم