جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

محتوای صفحه

دلایل متعددی وجود دارد که امکان بازدید بیمار را برای دریافت سمعک از کلینیک شنوایی سنجی غیر ممکن می سازد به عنوان مثال، ممکن است به دلیل آسیب یا محدودیت حرکتی و یا به دلیل ناتوانی، بیماری، مسافت طی شده، راحتی و نیز محدودیت زمانی و یا دسترسی سخت به مراکز شنوایی سنجی و … امکان مراجعه به کلینیک شنوایی سنجی برای فرد وجود نداشته باشد.

تجویز سمعک در منزل| هوم ویزیت شنوایی
از این رو، زمانی که بیمار نتواند به کلینیک ما مراجعه کند، ما با خدمات و تجهیزات خود در منزل شما حاضر می شویم. متخصصان شنوایی ما می توانند ارزیابی کامل شنوایی و تنظیم و تجویز سمعک را به آسانی در منزل شما انجام دهند.

چرا باید سمعک دریافت کنیم؟!

برخی از افراد کم شنوا در دریافت سمعک تعلل می کنند و نگران ظاهر خود بعد از دریافت سمعک هستند، اما این فقط قسمتی از ماجرا است و اینها باید توجه داشته باشند که سمعک می تواند کیفیت زندگی آنها را به طور قابل توجهی ارتقا دهد و از نظر روانی منجر به آرامش خاطر شود.
به طور کلی در پایین به برخی از مزایای دریافت سمعک اشاره کردیم:
– بهبود ارتباط و صمیمیت در روابط فرد با دیگران
– درک بهتر گفتار
– کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و سایر اختلالات شناختی
– کاهش استرس
– افزایش اعتماد به نفس
– احساس کنترل بر زندگی
– جلوگیری از گوشه نشینی و کاهش احتمال ابتلا به افسردگی
– بهبود وزوز گوش

چرا باید سمعک دریافت کنیم؟!

هدف از ارزیابی شنوایی در منزل فراهم کردن راحتی برای بیمار است.
در ادامه مطلب به مزایای و مراحل و هزینه ی تجویز سمعک در منزل و آموزش های شنوایی شناس بعد از تجویز سمعک و نحوه ی انتخاب استایل و مدل سمعک و… خواهیم پرداخت بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

در ویدیو زیر شرح مختصری از تجویز سمعک در منزل را مشاهده خواهید کرد:

شنوایی سنجی و تجویز سمعک در منزل چه مزایایی دارد؟

1- ارتباط نزدیک بیمار و شنوایی شناس و بیان دقیق مشکل:

ارتباط نزدیک بیمار و شنوایی شناس و بیان دقیق مشکل

بیمار و سایر اعضای خانواده می توانند ارتباط نزدیک و صمیمانه ای با شنوایی شناس (ادیولوژیست) برقرار کنند و نگرانی ها و دغدغه های خود را در رابطه با مشکلات پیش آمده ی ناشی از کم شنوایی و انتظاراتی که از سمعک دارند ، به طور واضح با او در میان بگذارند.
هرچه شنوایی شناس آگاهی بیشتری از نیازها و خواسته های فرد کم شنوا و اعضای خانواده ی وی داشته باشد، تنظیم سمعک دقیق تر خواهد بود.

2-آموزش آسان تر اتصال سمعک به وسایل الکترونیکی:

آموزش نحوه استفاده از سمعک و اتصال بلوتوثی آن به سیستم هایی مانند تلویزیون یا سایر دستگاه های الکترونیک در منزل، به آسانی و در حضور بیمار و سایر اعضای خانواده انجام می شود.

3-تنظیم دقیق تر سمعک:

با توجه به اینکه اکثر افراد مسن بیشتر ساعات زندگی خود را در خانه سپری می کنند، بنابراین تنظیم سمعک و برنامه های آن در منزل ، در حقیقی ترین محیط انجام می شود به عنوان مثال افراد مبتلا به کم شنوایی اغلب با سر و صدای آشپزخانه مشکل زیادی دارند. سمعک با قابلیت کاهش نویزی که دارد می تواند شنیدن این صداها را به حداقل برساند بنابراین پس از تجویز سمعک در منزل این امکان وجود دارد که کاربر در حضور شنوایی شناس این گونه قابلیت های سمعک را در خانه ارزیابی کند تا در صورت لزوم در تنظیم سمعک تغییرات لازم اعمال شود.

4-تعیین روز ملاقات متناسب با برنامه ی شخصی شما:

این امکان وجود دارد که قرار ملاقات را متناسب با برنامه های خود تعیین کنید.

5-صرفه جویی در زمان و هزینه:

نگران رفت و آمد خود به کلینیک و انتظار جهت رسیدن نوبت نخواهید داشت.

6- صحبت با بیمار در حضور اعضای خانواده:

صحبت با بیمار در حضور اعضای خانواده

تاریخچه گیری و مشاوره سمعک در حضور سایر اعضای خانواده انجام می شود. آن ها می توانند اطلاعات خوبی رادر مورد سبک زندگی و نیازهای فرد کم شنوا در اختیار شنوایی شناس قرار دهند. همچنین اعضای خانواده می توانند اطلاعات ارائه شده توسط شنوایی شناس و آموزش های مربوطه به بیمار را متوجه شوند و در صورتی که فرد کم شنوا در آینده این اطلاعات را فراموش کرد به او یادآور شوند. علاوه بر این، آن ها می توانند در تصمیم گیری برای دریافت سمعک به فرد کمک کنند.

مراحل تجویز سمعک در منزل چیست؟

مرحله 1) صحبت با بیمار و همراهان وی (تاریخچه گیری):

صحبت با بیمار و همراهان وی (تاریخچه گیری)

در این مرحله ما یک پرسشنامه جامع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت و زمان رخ دادن کم شنوایی وعلائم همراه مانند سرگیجه و وزوز گوش و بیماری های همراه مانند دیابت و فشار خون و… می گیریم.
تاریخچه گیری از 5 بخش تشکیل شده است:
1. تاریخچه ی کلی: شامل سوالاتی از جمله سن و شغل و وجود سابقه ی خانوادگی کم شنوایی و مدت زمان شروع کم شنوایی و… است.
2. تاریخچه ی پزشکی: شامل سوالاتی از جمله بیمار های زمینه ای و داروهای مصرفی ، همراه بودن کم شنوایی با گوش درد / ترشح از گوش/ وزوز / سرگیجه و… است.
3. تاریخچه شنوایی: شامل سوالاتی از جمله مشکل در شنیدن و درک کردن در حوزه های گوناگون و… است.
4. تاریخچه اجتماعی: شامل سوالاتی از جمله مصرف تنباکو و بیماری های اعصاب و روان و… است.
5. تاریخچه سمعک: شامل سوالاتی از جمله مزایا و معایب سمعک و… است.

مرحله 2) معاینه ی گوش (اتوسکوپی):

) معاینه ی گوش (اتوسکوپی)

پس از گرفتن تاریخچه ، ما برای معاینه گوش خارجی و پرده گوش و بررسی وجود عفونت و یا جرم مسدود کننده در کانال گوش از ابزاری به نام ” اتوسکوپ “ استفاده می کنیم.
درصورت وجود عفونت یا جرم مسدود کننده و یا طبیعی نبودن پرده ی گوش ، بیمار را به متخصص گوش و حلق و بینی (جهت رفع و درمان) ارجاع می دهیم.
کاهش شنوایی شما ممکن است به دلیل وجود یک جسم خارجی یا جرم زیاد گوش باشد.
و در صورتی که کانال گوش در وضعیت طبیعی باشد، به مرحله ی 3 می رویم.

مرحله 3)تمپانومتری و رفلکسومتری:

تمپانومتری و رفلکسومتری

این تست به منظور ارزیابی گوش میانی و تا حدی گوش داخلی توسط “دستگاه ایمیتانس” انجام می شود.
با قرار دادن پروب تیپ دستگاه(قسمت ابتدایی دستگاه) در کانال گوش ، فشار مثبت و منفی به گوش میانی ارائه می شود، به این فرآیند تمپانومتری می گویند و بدین طریق عملکرد گوش میانی بررسی می شود.
سپس با ارائه ی صدا در یک فرکانس مشخص با شدت های مختلف ، عملکرد عصب 7 و 8 از گوش داخلی مورد ارزیابی قرار می گیرد و به این فرآیند رفلکسومتری می گویند.
در طی انجام این دو تست فرد باید کاملا آرام و بی حرکت باشد.

مرحله 4)انجام تست شنوایی (ادیومتری) و گرفتن نوار گوش (ادیوگرام):

انجام تست شنوایی (ادیومتری) و گرفتن نوار گوش (ادیوگرام)

دراین مرحله ارزیابی کاملی از کل سیستم شنوایی از گوش خارجی تا قشر شنوایی مغز انجام می دهیم.
این ارزیابی از طریق گذاشتن هدفون و تل استخوانی بر روی گوش و سر شما انجام می شود.
هدف از انجام ادیومتری بدست آوردن آستانه های شنوایی فرد (یعنی پایین ترین سطح شدتی از صدا که فرد قادر است آن را بشنود) می باشد.
نحوه ی انجام این تست بدین صورت است که در مرحله ی اول شنوایی شناس با گذاشتن هدفون و تل استخوانی بر روی گوش و یا سر بیمار و ارسال اصوات بوق مانند در سطوح شدتی و فرکانسی متفاوت برای هر گوش به صورت جداگانه ، از او می خواهد پس از هر بار شنیدن صدا دست خود را بالا بیاورد.

در ویدیو زیر می توانید نحوه ی پاسخگویی بیمار را در این تست را مشاهده کنید:

در مرحله ی دوم تست گفتاری از فرد گرفته می شود.
یکی از مهم ترین بخش های ارزیابی شنوایی، بررسی توانایی فرد برای درک گفتار، هم در محیط های آرام و هم در محیط های پر سر و صدا است.
در تست گفتاری ما به دنبال بدست آوردن مواردی چون:
1-راحت ترین سطحی که فرد می تواند گفتار را دریافت کند(MCL )
2-سطحی که در آن صدای گفتاری شروع به ناخوشایند شدن می کند(UCL )
3- پایین ترین سطحی که فرد می تواند حداقل 50٪ کلمات را درک کند( SRTو SDS)

این تست نیز بر روی هر گوش به صورت جداگانه انجام می شود.

نتایج هر دو مرحله بر روی برگه ای به نام ادیوگرام (نوارگوش) ثبت می شود. در تصویر پایین نمونه ای از نوارگوش فرد کم شنوا را مشاهده می کنید.
عکس ادیوگرام گذاشته شود.

مرحله 5) تفسیر نتایج تست و ارائه راهکار مناسب:

تفسیر نتایج تست و ارائه راهکار مناسب

در این مرحله ادیولوژیست(شنوایی شناس)نتایج تست ها را تفسیر می کند و به اطلاع بیمار و همراهان وی می رساند و راهکار درمان و یا توانبخشی را به آنها پیشنهاد می دهد.

برای هر نوع کم شنوایی راه درمان و توانبخشی چیست؟

کم شنوایی انواع مختلفی دارد و برای هر نوع کم شنوایی راه درمان و توانبخشی متفاوت از دیگری است:

1-کم شنوایی انتقالی:

درمان پذیر است بنابراین با مراجعه به پزشک و دریافت دارو و یا انجام عمل جراحی بهبود می یابد. درصورتی که کم شنوایی فرد درمان پذیر نبود ، دریافت سمعک استخوانی در اولویت است و پس از آن دریافت سمعک داخل گوشی و پشت گوشی می تواند کمک کننده باشد.
در تصویر پایین نمونه ای از تجویز سمعک استخوانی تلی را مشاهده می کنید:

نمونه ای از تجویز سمعک استخوانی تلی

2-کم شنوایی حسی عصبی:

درمان پذیر نیست ، بنابراین دریافت خدمات توانبخشی از جمله دریافت سمعک و یا انجام عمل کاشت حلزون کمک کننده می باشد.

3-کم شنوایی مختلط :

ترکیبی از کم شنوایی انتقالی و حسی-عصبی است ، بنابراین در وهله ی اول نیاز به مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی جهت درمان کم شنوایی انتقالی دارد و پس از آن باید به شنوایی شناس برای انجام توانبخشی کم شنوایی حسی-عصبی و دریافت سمعک مراجعه کرد.

در صورتی که راه پیشنهادی شنوایی شناس استفاده از سمعک باشد، در رابطه با انواع استایل سمعک ها (داخل گوشی- پشت گوشی) و برند های گوناگون سمعک و قیمت آن ها به شما توضیحات لازم را می دهد و شما را در انتخاب سمعک راهنمایی می کند.
مدل سمعک متناسب با افت شنوایی فرد و سبک زندگی و انتظارات وی از سمعک و بودجه کاربر انتخاب می شود.
پس از موافقت شما ، شنوایی شناس در صورت لزوم شروع به قالب گیری از گوش بیمار می کند.
برای انجام قالب گیری ، شنوایی شناس خمیری تحت عنوان خمیر قالب گیری را از طریق سرنگ به گوش شما وارد می کند و بعد از گذشت چند دقیقه خمیر در گوش خشک می شود ، در این مرحله شنوایی شناس قالب را از گوش شما خارج می کند.

قالب گیری از گوش بیمار

هدف از قالبگیری ،ساختن قالب سمعک پشت گوشی و یا ساختن پوسته ی سمعک داخل گوشی متناسب با شکل مجرای گوش بیمار است، زیرا مجرای گوش هر فرد مانند اثر انگشت منحصر به فرد است.

نقش قالب گوش چیست؟

قالب در سمعک پشت گوشی به انتقال صدا و جریان وتی و الکتریکی از سمعک به داخل مجرای گوش کمک می کند و در سمعک داخل گوشی منجر به فیکس و محکم شدن سمعک داخل گوش می شود.
در ویدیو زیر می توانید مراحل و نحوه ی انجام قالب گیری را مشاهده کنید:

مرحله 6)تحویل و تنظیم سمعک:

تحویل و تنظیم سمعک

دو روز بعد از قالب گیری ، سمعک آماده ی تحویل است. بدین منظور شنوایی شناس در جلسه دوم به منزل شما می آید و به تنظیم اولیه و ابتدایی سمعک متناسب با افت شنوایی و نیاز شما می پردازد و برنامه های مختلفی را برای سمعک تعریف می کند و نحوه ی استفاده از سمعک و اتصال به لوازم جانبی و وسایل الکترونیک و نحوه ی مراقبت و تنظیف سمعک را به کاربر و همراهان وی آموزش می دهد.

علاوه بر موارد فوق ، در این مرحله شنوایی شناس به ارزیابی عملکرد شنوایی فرد بعد از دریافت سمعک می پردازد.
بدین صورت که با برقراری مکالمه با وی و پرسش سوالات غیر قابل پیش بینی از او می خواهد که به سوالات پاسخ دهد تا مشخص شود که آیا بیمار متوجه تمامی صحبت ها را بدون لب خوانی و صرفا از طریق شنیدن هست یا خیر و آیا تمامی حروف را از یکدیگر افتراق می دهد یا خیر.
در ویدیو پایین می توانید نحوه انجام ارزیابی عملکرد شنوایی بیمار بعد از دریافت سمعک را مشاهده کنید:

توصیه:
بهتر است کاربر در فاصله ی جلسه ی دوم و سوم ملاقات با شنوایی شناس، سمعک خود را در محیط های مختلف شنیداری تست کند تا متوجه مشکلات باقی مانده شود تا در جلسه ی سوم به اطلاع شنوایی شناس برساند.

مرحله 7) ارزیابی مجدد تنظیم سمعک و بررسی راحتی فرد:

بعد از تنظیم اولیه سمعک ، جلسه ی سوم 2 الی 3 هفته بعد از تنظیم ابتدایی ، برای انجام تنظیمات بیشتر و بررسی شرایط و مشکلات فرد انجام می شود و در صورتی که کاربر با مشکل جدیدی روبه شده باشد و یا از بخشی از تنظیم سمعک رضایت کافی نداشته باشد ، شنوایی شناس به حل مشکل و تغییر تنظیم می پردازد تا بهترین شرایط را برای بیمار مهیا کند.

شنوایی شناس پس از تنظیم سمعک چه آموزش هایی به شما می دهد؟

-گذاشتن و برداشتن سمعک روی گوش
– از هریک از برنامه ها در چه محیطی استفاده کنید.
-نحوه تعویض برنامه ی سمعک
-نحوه ی اتصال سمعک به تلفن همراه ، تلویزیون و سایر لوازم الکترونیک
-نحوه ی تعویض باتری یا شارژ کردن سمعک
-نحوه ی تعویض فیلتر سمعک
-نحوه ی تمیز کردن سمعک
و…

چه نکاتی را باید قبل از حضور شنوایی شناس در منزل خود بدانیم؟

• مشکلات اصلی خود روی برگه یادداشت کنید تا چیزی از قلم نیفتد.
• بهتر است یکی از اعضای خانواده در کنار فرد در منزل باشد تا در صورت لزوم شنوایی شناس او را در جریان کارها قرار دهد(خصوصا در افراد مسن ممکن است یادگیری آموزش های نحوه ی استفاده از سمعک و اتصالات و … سخت باشد و بهتر است فردی در کنار او آموزش را دریافت کند تا در صورت فراموشی آنها را یادآوری کند.)
• قبل از ملاقات با شنوایی شناس استراحت کافی داشته باشید تا به دقت به سوالات پاسخ دهید و مشکلات خود را به طور کامل مطرح کنید.
• برای قرار ملاقات، یک محیط آرام با دسترسی آسان به پریز برق فراهم کنید.
• اگر مایل به تغییر تاریخ ویزیت هستید، با کلینیک تماس بگیرید و تاریخ جدید را هماهنگ کنید(. ( 02122280646)

چه استایل سمعکی برای مقادیر مختلف کم شنوایی پیشنهاد می شود؟

به طور کلی برای افت های شنوایی تا حد متوسط، کاربر می تواند هر دو استایل سمعک داخل گوشی و پشت گوشی را انتخاب کند اما برای افت های شدید و عمیق سمعک های پشت گوشی عموما پشتیبانی بهتری از کم شنوایی را ارائه می دهند(البته اخیرا برخی کمپانی ها ، سمعک های داخل گوشی با قدرت بالا تولید کرده اند که قابلیت پشتیبانی تا افت های شدید را دارا می باشد.)

چه فاکتور هایی را برای انتخاب سمعک باید در نظر گرفت؟

• سمعک هایی را انتخاب کنید که استفاده از آنها برای شما راحت و آسان باشد و بهترین نتایج را برای کم شنوایی شما ارائه دهد.
• بررسی وجود آپشن های رفع کننده ی نیاز کاربر در سمعک: به عنوان مثال همدم و همراه اکثر افراد مسن ، تلویزیون است بنابراین ویژگی اتصال بی سیم سمعک به تلویزیون و سایر لوازم الکترونیک در این افراد بسیار کمک کننده است و رضایت آن ها را بالا می برد.
• بودجه ی پرداختی
• پشتیبانی جهت تعویض و تعمیر قطعات و خدمات پس از فروش سمعک
• حضور نمایندگی آن کمپانی در ایران
• بررسی کیفیت و خدمات پس از فروش کمپانی تولیده کننده ی سمعک در ایران
• نحوه مراقبت و نگه داری از سمعک

از چه طریق می توان اطلاعات در رابطه با مدل های مختلف سمعک بدست آورد؟

در وب سایت کلینیک سمعک اقدسیه شما می توانید در رابطه با انواع و اقسام سمعک های کمپانی های مختلف تولید کننده ی سمعک موجود در بازار مطالعه کنید.
برای اطلاع از سمعک های شارژی و نامرئی ترین و بهترین و کم مصرف ترین سمعک های سال 2023 و 2024 روی لینک کلیک کنید.

آیا بلافاصله بعد از دریافت سمعک، شنوایی طبیعی خواهم داشت؟

در ابتدا باید بدانید که در روزها و ماه های اول پس از دریافت سمعک ، شما به رضایت 100 درصد از سمعک نخواهید رسید؛ به این دلیل که فرد کم شنوا تا قبل از دریافت سمعک به شنیدن صداها در شدت کم و یا نشنیدن اصوات عادت کرده است و زمانی که سمعک را دریافت می کند، ضعیف ترین صداهای محیط را می شنود که مدت زیادی آن ها را نشنیده بوده است. بنابراین کاربر نیاز به دوره ای برای عادت کردن به سمعک دارد و تا آن زمان باید صبر و حوصله به خرج دهد و به طور منظم از سمعک خود استفاده کند.

چگونه از سمعک خود مراقبت کنم؟

چگونه از سمعک خود مراقبت کنم؟

-اگر در مناطق رطوبت خیز زندگی می کنید ، هر شب هنگام خواب سمعک خود را در کنار رطوبت گیر قرار دهید.
-مراقب باشید که آب ، الکل و سایر حلال ها به سمعک وارد نشود، زیرا می تواند باعث آسیب داخلی سمعک شود.
-اگر تعرق بالایی دارید ، 1الی2 ساعت یکبار ، سمعک خود را با دستمال خشک و تمیز کنید.
-از قرار دادن سمعک در معرض گرما خودداری کنید : به عنوان مثال سمعک خود زیر نور آفتاب و یا داخل ماشین قرار ندهید و یا در صورت خیس شدن سمعک از سشوار برای خشک کردن آن استفاده نکنید.
-هنگام استفاده از سمعک از اسپری مو و سایر محصولات مراقبت از مو استفاده نکنید.
-سمعک خود را در صورت عدم استفاده خاموش کنید.
-باتری مصرف شده ی سمعک را سریعا تعویض کنید.
– سمعک و باتری ها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
– سمعک های خود را به طور منظم تمیز کنید.
– هر شش ماه یا یک سال گوش خود را شستشو دهید.

آیا منزل من برای انجام تست شنوایی در منزل به اندازه کافی ساکت خواهد بود؟

 آیا منزل من برای انجام تست شنوایی در منزل به اندازه کافی ساکت خواهد بود؟

به طور معمول بله.
مگر در مواردی که منزل شما در یک خیابان یا تقاطع بسیار شلوغ واقع شده باشد به طوری که پنجره ها نتوانند از نفوذ صدا به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

اگر سمعکم نیاز به تنظیم مجدد داشت ، از راه دور امکان تنظیم هست؟

تنظیم مجدد سمعک از راه دور

اگر سمعک شما از برند های ویدکس ، استارکی و یا ریساند است ، امکان تنظیم سمعک از راه دور برای شما وجود دارد.

چرا کلینیک اقدسیه را برای ارزیابی شنوایی و دریافت سمعک در منزل انتخاب میکنم؟

-کلینیک ارزیابی شنوایی اقدسیه همراه با کادری مجرب به شما مهلت تست رایگان 14 روزه از سمعک را می دهد و شما می توانید با خیال راحت از سمعک خود استفاده کنید و در صورت عدم رضایت آن را به ما برگردانید.
5 سال خدمات پس از فروش در صورت عدم رضایت از سمعک.
-ارائه ی 2سال وارانتی تعویض و تعمیر قطعات برای تمام انواع سمعک ها.
– شنوایی شناسان مجرب مجموعه ی ما به کمک شما می آیند و با صبر و حوصله ی بسیار شما را به بهترین نحوه راهنمایی می کنند و به سوالات شما پاسخ می دهند.
– کلینیک ارزیابی شنوایی اقدسیه طرف قرارداد با تمامی بیمه ها است.
رسیدگی به درخواست شما در اسرع وقت انجام می شود.
– ما برای انجام تست ها شنوایی سنجی از به روزترین و دقیق ترین دستگاه ها استفاده می کنیم.
– ارائه ی به روزترین سمعک های هوشمند و دیجیتال سال 2023-2024

جهت رزرو نوبت برای ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک در منزل با شماره 22280646-021 تماس حاصل فرمائید.

امروز با رزرو نوبت مشاوره، کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.


کلینیک ارزیابی شنوایی و سمعک اقدسیه همراه با کادری

مجرب ارائه کننده ی جامع ترین خدمات شنوایی و تعادل

به شما عزیزان است.


کلینیک سمعک اقدسیه


سوالات متداول درباره تجویز سمعک در منزل

این فرایند حدود 1 الی 2 ساعت به طول می انجامد.

 

2 روز بعد از قالب گیری از گوش، سمعک آماده ی تحویل است.

بله.
3 الی 6 ماه بعد ازتنظیم اولیه، نیاز به ارزیابی دوره ای سمعک است.

استارکی – سیگنیا (زیمنس سابق) – ویدکس – فوناک -یونیترون- ریساند-رکستون

یونیترون و برنافون

 

قیمت سمعک به عوامل مختلفی از جمله تکنولوژی به کار رفته در سمعک، کمپانی تولید کننده ی سمعک، سال تولید سمعک ، نسل و رده ی سمعک و… بستگی دارد.
اما به طور کلی قیمت سمعک های دولتی از حداقل قیمت 3 میلیون تومان شروع می شوند.

هزینه تست شنوایی و تجویز سمعک در منزل دقیقا معادل با هزینه این تست ها در کلینیک شنوایی سنجی هست با این تفاوت که هزینه ایاب و ذهاب بر آن اضافه خواهد شد.
(حداقل هزینه ی این تست ها 250 هزار تومان می باشد.)

تنظیم از راه دور برای انجام تنظیم دوره ای سمعک، مناسب است.

تنظیم از راه دور میتواند یک گزینه بسیار خوب برای افرادی باشد که به دلیل مشغله کاری ، سفر و… امکان مراجعه به کلینیک های ارزیابی شنوایی برای تنظیم دوره ای سمعک را ندارند.