جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجویز سمعک Px 2 سیگنیا (مدل RIC) برای مراجع 49 ساله مبتلا به کم شنوایی عمیق در گوش چپ و کم شنوایی متوسط در گوش راست

محتوای صفحه

مراجع، خانمی 49 ساله می باشد که در گوش چپ کم شنوایی عمیق و در گوش راست خود کم شنوایی متوسط دارد. برای ایشان سمعک زیمنس (Px 2 / RIC ) تجویز شد و رضایت اولیه بیمار پس از تست سمعک بسیار زیاد بود.

در مورد این مراجع، دو نکته قابل تأمل است:

  • هر دو گوش مراجع دچار افت شنوایی می باشد. حتی افراد هنجار، اگر در مکان های شلوغی مانند داروخانه، بانک یا رستوران یک گوش خود را مسدود کنند، در درک گفتار سایر افراد با مشکل مواجه می شوند؛ اما بیمارانی مشابه این مراجع که هر دو گوششان مقادیری از افت شنوایی را دارد، علاوه بر این که در مکان های شلوغ قادر به تفکیک گویندگان از یکدیگر نیستند، در مکان های ساکت مانند خانه نیز نمی توانند همانند افراد هنجار گفتار را درک کنند. اکثر بیماران مبتلا به کم شنوایی دوطرفه، در روابط اتماعی و مکالمات گروهی دچار اضطراب و استرس شده و این باعث می شود که به سرعت به سمت انزوای اجتماعی بروند. حتی تحقیقات نشان داده اند که اینگونه افراد در شغل خود نیز با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند. به همین دلیل توصیه می شود این افراد هرچه زودتر سمعک دریافت کنند تا اثرات روانی کم شنوایی در آن ها بروز نکند.
  • برای این مراجع سمعک Px 2 سیگنیا (زیمنس سابق) تجویز شد. سمعک Px 2 یک سمعک رده معمولی است که در مکان های ساکت 100% و در مکان های شلوغ 55% نیازهای شنیداری کاربر را فراهم می کند. این سمعک برای افرادی که از لحاظ اجتماعی فعالیت گسترده ای ندارند؛ مانند افراد بازنشسته و بانوان خانه دار، گزینه ی مناسبی می باشد.
  • سمعک مدل RIC است و همانطور که در تصویر می بینید، نامرئی است. سمعک RIC امروزه بسیار مورد پذیرش کاربران قرار می گیرد؛ چرا که هم مانند سایر سمعک پشت گوشی از لحاظ تکنولوژی پیشرفته بوده و هم مانند
    سمعک داخل گوشی چندان قابل دیدن نیست.

برای آگاهی از قیمت سمعک های مختلف و دریافت مشاوره برای خرید سمعک، با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم