جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجویز سمعک Zerena 9 برنافون (مدل RIC) برای مراجع 35 ساله مبتلا به کم شنوایی شدید در گوش چپ و کم شنوایی متوسط در گوش راست

محتوای صفحه

 

کلینیک سمعک اقدسیه - تجویز سمعک Zerena 9 برنافون (مدل RIC) برای مراجع 35 ساله

در تاریخچه گیری مشخص شد که بیمار از حدود 10 سال قبل، به علت بیماری منیر دچار این عارضه شده است و اکنون حتی در مکان های ساکت، در شنیدن صداها مشکل زیادی دارد.

برای ایشان سمعک Zerena 9 از کمپانی برنافون سوئیس تجویز شد و تجویز اولیه سمعک فوق العاده رضایت بخش بود. قرار است بیمار دو هفته آینده مجددا” به کلینیک مراجعه کند و پرسشنامه ی مربوط به رضایتمندی از سمعک را پر کند. چنانچه امتیاز پرسشنامه ایشان بالاتر از 70% باشد، بدین معناست که سمعک به درستی تجویز و تنظیم شده است؛ اما اگر امتیاز پرسشنامه کمتر از 70% باشد، می بایست مدل سمعک فرد تغییر کند (این روش مطابق استانداردهای کنونی کشورهایی مانند سوئیس و آلمان است و مطالعات نشان می دهند که در حال حاضر بهترین روش ارزیابی رضایت بیمار از سمعک است. در کلینیک سمعک اقدسیه نیز از همین روش استفاده می شود).

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت سمعک های شرکت برنافون سوئیس

بیماران مبتلا به منیر، یکی از سخت ترین گروه های مراجعین نیازمند سمعک هستند. افت شنوایی این بیماران عمدتا” در فرکانس های پایین است که این نوع افت شنوایی همواره سمعک را به چالش می کشد. بنابراین درمانگر باید در برخورد با این بیماران از علم و تجربه بالایی برخوردار باشد تا بتواند بهترین تجویز را انجام دهد.

این مراجع از لحاظ اجتماعی بسیار فعال است. بنابراین باید سمعکی با کیفیت عالی دریافت کند. سمعک Zerena 9 بهترین گزینه ممکن برای ایشان بود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سمعک، قابلیت اتصال آن به گوشی های آیفون است. این قابلیت سبب می شود که تماس های تلفنی مستقیما” از طریق سمعک برقرار شود و دیگر نیازی نیست که کاربر گوشی موبایل را روی گوش خود بگذارد (یکی از شکایات بیماران در روزهای اول استفاده از سمعک، این است که وقتی گوشی موبایل یا تلفن را روی گوشم می گذارم، سمعک سوت می زند. به همین دلیل در ابتدا به کاربر سمعک آموزش داده می شود که باید موبایل یا تلفن را با فاصله از گوش خود نگه دارد. با قابلیت برقراری تماس تلفنی با سمعک، این مشکل رفع می شود). علاوه بر این، با این قابلیت، سمعک همانند یک هندزفری بلوتوثی عمل می کند و می توان برای تغییر ولوم یا برنامه سمعک نیز از موبایل استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم