جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چگونه به نحو احسن از سمعک خود استفاده کنیم؟

محتوای صفحه

عادت کردن به استفاده از سمعک به زمان نیاز دارد. با گذشت مدتی، به تقویت اصوات توسط سمعک عادت کرده و هم خودتان و هم اطرافیان متوجه بهبود تدریجی مهارت های شنیداری تان خواهید شد. حتی هنگام استفاده از سمعک، صدای خودتان را هم به گونه ای متفاوت می شنوید و این برایتان لذت بخش خواهد بود.

نکات استفاده صحیح از سمعک

اگر برای اولین بار می خواهید از سمعک استفاده کنید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  1. سمعک هرگز شنوایی شما را به حالت طبیعی بر نمی گرداند بلکه تنها با تقویت اصوات آرام، وضعیت شنوایی شما را بهبود می بخشد.
  2. صبر داشته باشید تا به مرور زمان به استفاده از سمعک عادت کنید. هرچه ساعات بیشتری از روز از سمعکتان استفاده کنید، در مدت زمان کوتاه تری به آن عادت خواهید کرد.
  3. تمرین کنید که از سمعکتان در محیط های مختلفی استفاده کنید. اصوات تقویت شده در محیط های مختلف به صورت متفاوت با هم شنیده می شوند و شما باید آن ها را شناخته و به آن ها عادت کنید.
  4. به احتمال زیاد اعضای خانواده از شما حمایت کرده و شما را به استفاده از سمعک تشویق می کنند. پس سعی کنید مثبت اندیش باشید. همچنین برای امیدوارتر شدن به آینده می توانید با گروهی از افراد کم شنوا که با موفقیت از سمعک استفاده می کنند، ملاقات داشته باشید.
  5. پس از دریافت سمعک، فکر نکنید که دیگر نباید به شنوایی شناستان مراجعه کنید بلکه مجددا برای پیگیری به او مراجعه کنید. هزینه ای که بابت سمعک پرداخت می کنید، اغلب شامل قیمت سمعک به صورت خام و خدماتی است که شنوایی شناس به شما ارائه می کند. از جمله این خدمات این است که یک جلسه یا بیشتر پس از تجویز سمعک به شنوایی شناس مراجعه کرده و او در صورت لزوم تنظیمات سمعک را متناسب با نیازها و توصیفات شما از مدتی که از سمعک استفاده کرده اید، تغییر دهد.
  6. اگر به طور مرتب از سمعک استفاده کنید و به خوبی از آن مراقبت کنید، احتمال موفقیت شما در استفاده از آن بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، شنوایی شناس می تواند سمعک ها و سایر دستگاه های جدیدی که وارد بازار می شوند را به شما معرفی کند و به شما کمک کند که وسیله مورد استفاده را بر حسب نیازهایتان تغییر دهید. در واقع هدف ما این است که شما به موقع سمعکی را داشته باشید که با آن راحت باشید و بدین ترتیب توانایی شنیدن و برقراری ارتباطتان تقویت شود.

چگونه به سمعک خود عادت کنیم؟

همانطور که گفتیم، استفاده موفق از سمعک نیاز به زمان و صبر دارد و استفاده مرتب از سمعک، این زمان را کوتاه تر می کند.
با ویژگی های سمعک خود آشنا شوید. مطابق با آموزش هایی که شنوایی شناستان به شما می دهد، گذاشتن سمعک بر روی گوش و برداشتن آن، تمیز کردن سمعک، شناسایی سمعک های گوش راست و چپ و تعویض باطری سمعک را تمرین کنید. این کار را در حضور شنوایی شناس انجام دهید تا اگر مشکلی داشتید، برطرف شود.
از شنوایی شناس بخواهید به شما توضیح دهد که چگونه سمعک را در محیط های مختلفی که در آن ها مشکل شنیداری دارید، امتحان کنید. یاد بگیرید که چگونه ولوم سمعک را تغییر داده و آن را برای راحتی در شنیدن اصوات خیلی آرام یا خیلی بلند تنظیم کنید. دائما با شنوایی شناستان در ارتباط باشید تا کاملا از استفاده از سمعک راضی باشید.
اگر قصد تهیه سمعک زیمنس را دارید، پیشنهاد می شود که به مقاله جامعی که در مورد ویژگیهای آن نوشته شده است، مراجعه کنید و بعد از مطالعه برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم