جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سمعک ویتوس (Vitus)

محتوای صفحه

خانواده Vitus فوناک:

محصولات این خانواده در دو گروه عرضه می شوند:

Vitus -1: شامل سه مدل سمعک پشت گوشی با سطوح قدرتی مختلف است که کم شنوایی های خفیف تا عمیق را پوشش می دهند. محصولات این گروه 4 کاناله هستند.

Vitus + -2: مجموعه ای کامل تر است که شامل یک مدل RIC، سه مدل پشت گوشی و سه مدل داخل گوشی است. محصولات این گروه 6 کاناله هستند.

بیشتر بخوانید: سمعک پشت گوشیسمعک RICسمعک داخل گوشی

انواع سمعک های این دو خانواده را در جدول زیر می بینید:

 گروه  مدل سمعک  نام سمعک  محدوده پویایی  سایز باطری
 Vitus    پشت گوشی    BTE – micro  کم شنوایی خفیف تا متوسط  312
 BTE – P  کم شنوایی خفیف تا شدید  13
 BTE – UP  کم شنوایی خفیف تا عمیق  675
 + Vitus     پشت گوشی    BTE – micro  کم شنوایی خفیف تا متوسط  312
 BTE – P  کم شنوایی خفیف تا شدید  13
 BTE – UP  کم شنوایی خفیف تا عمیق  675
 رسیور در مجرا (RIC)  RIC – 312 T  کم شنوایی خفیف تا متوسط  312
داخل گوشی (ساخت سفارشی) ITE – 10NW0 کم شنوایی خفیف تا شدید 10
ITE – 312 کم شنوایی خفیف تا عمیق 312
ITE – 13 کم شنوایی خفیف تا عمیق 13

بیشتر بخوانبد: انواع باطری سمعک

ویژگی و قابلیت های سمعک های + Vitus / Vitus :

برخی از ویژگی های مشترک هر دو خانواده عبارتند از:

  • دارای قوی ترین مدار حذف فیدبک هستند.
  • دارای میکروفون جهت دار برای درک بهتر گفتار در حضور نویز زمینه هستند.
  • سمعک های مدل پشت گوشی نسبت به آب و رطوبت مقاوم می باشند.
  • با سیستم Rogger سازگار می باشند.

سمعک های خانواده + Vitus / Vitus تقریبا” در تمام موقعیت های شنیداری عملکرد عالی دارند و با دارا بودن امکانات تنظیمی بالا، به راحتی می توانند کیفیت صدای مطلوب و متناسب با نیازهای شنیداری کاربر را تأمین کنند.

مقاومت سمعک + Vitus / Vitus و در برابر آب و گرد و غبار:

تمام سمعک های پشت گوشی و Ric مجموعه + Vitus / Vitus در برابر آب و گرد و خاک مقاوم بوده و دارای استاندارد IP68  می باشند؛ یعنی این سمعک ها به مدت 60 دقیقه در عمق یک متری آب دوام می آورند و همچنین می توانند به مدت 8 ساعت بدون کوچکترین آسیبی به اجزای داخل پوسته در معرض گردو غبار قرار بگیرند. دقت کنید که سمعک های داخل گوشی + Vitus از این قاعده مستثنا هستند و ضد آب و خاک نمی باشند.

در جدول زیر می توانید ویژگی ها و سطوح عملکردی سمعک های گروه Vitus و + Vitus را باهم مقایسه کنید و بدین ترتیب سمعکی را که برای شما مناسب است، انتخاب کنید:

 ردیف  ویژگی  عملکرد  Vitus Vitus +
 1  UltraZoom  همان میکروفون جهت دار است که به بهبود درک گفتار در حضور نویز زمینه کمک می کند.  •
 •
 2  Everyday Automatic  در محیط های نویزی و شلوغ، به طور خودکار قابلیت UltraZoom را فعال می کند.    •
 3  Sound Recover  از طریق بازسازی اصوات فرکانس بالا که برای فرد قابل شنیدن نیستند، به بهود عملکرد شنیداری کمک می کند.    •
 4   User Preference Tuning  تنظیماتی را که کاربر بر روی سمعک اعمال می کند، ذخیره کرده و به طور خودکار با قرار گرفتن در محیط مشابه، آن تنظیمات را فعال می کند تا سمعک در هر محیط مطابق میل کاربر عمل کند.  •
 •
 5  Fine-tuning channels  تعداد کانال های تنظیمی سمعک که هرچه بیشتر باشد، انعطافپذیری سمعک جهت تنظیم بهتر متناسب با وضعیت شنوایی در هر محدوده فرکانسی بیشتر می شود.   4  6
 6  WhistleBlock  بین اصوات محیطی و فیدبک سمعک را از یکدیگر متمایز کرده، سپس با حذف فیدبک های آزاردهنده، کیفیت شنیدن اصوات را افزایش می دهد.  •
 •
 7  NoiseBlock  اصوات گفتاری و نویزهای غیر گفتاری را از یکدیگر متمایز کرده، سپس با کاهش نویزهای محیطی آزاردهنده، قابلیت شنیدن گفتار را افزایش می دهد.    •
 •
8 QuickSync اگر کاربر برنامه سمعک یا ولوم آن را تغییر دهد، اطلاعات به طور آنی بین دو سمعک رد و بدل شده و تنظیمات هر دو سمعک هماهنگ با هم تغییر می کند. بدین ترتیب شنوایی دو گوش همواره متعادل خواهد بود.
9 AOV یک الگوریتم اختصاصی حجم اکوستیکی مناسب را برای ونت سمعک مشخص می کند. سپس یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی پیشرفته ونت را ایجاد می کند. با ایجاد ونت، اثر انسداد سمعک به کم ترین حد ممکن می رسد. این ویژگی در تمام سمعک های داخل گوشی و برخی سمعک های پشت گوشی فوناک وجود دارد.

10 AutoAcclimatization پس از مدتی استفاده از سمعک و عادت کردن به آن، میزان بهره سمعک را به طور خودکار افزایش می دهد. شنوایی شناس می تواند در هنگام تنظیم سمعک، میزان تقویت اولیه، سرعت افزایش بهره و میزان تقویت نهایی را مشخص کند. 
11 برنامه ها پیش فرض Calm Situation زمانی که دو فرد در محیطی ساکت به صورت رو در رو صحبت می کنند، بهره بهینه را برای درک گفتار و راحتی در گوش دادن فراهم می کند. 
Speech in Noise در هنگام مکالمه، نویزهایی که از پشت سر می آیند را کاهش داده و بدین ترتیب نسبت سیگنال به نویز را در محیط های نویزی بهبود می بخشد.
سایر برنامه ها Comfort in Noise زمانی که هیچ گفتاری وجود ندارد، برای افزایش راحتی، به طور فعال نویز محیط را کاهش می دهد.

Music محدوده پویایی وسیع تر، سرعت تراکم کمتر و بهره بیشتری را فراهم می کند تا فرد بهترین تجربه را در گوش دادن به موسیقی داشته باشد.
Acoustic Phone زمانی که کاربر گوشی تلفن را نزدیک یکی از گوش های خود می گیرد، سیگنال به طوز همزمان توسط هر دو سمعک دریافت می شود که بدین ترتیب نسبت سیگنال به نویز حدود 1/3 دسی بل افزایش می یابد.

Custom Program

Wireless Fitting می توان با ارتباط وایرلس سمعک با گوشی موبایل و کامپیوتر، تنظیمات سمعک را به راحتی تغییر داد.

سمعک های گروه Vitus برنامه پیش فرض ندارند؛ اما می توان برنامه های Calm Situation و Speech in Noise را به صورت دستی برایشان تنظیم کرد. در ضمن حداکثر برنامه های اضافه ای که علاوه بر برنامه های پیش فرض می توان در سمعک های خانواده + Vitus / Vitus فعال کرد، 4 برنامه می باشد. بنابراین سمعک های گروه Vitus حداکثر می توانند 4 برنامه داشنه باشند؛ در حالی که سمعک های گروه + Vitus حداکثر می توانند 6 برنامه داشته باشند (2 برنامه پیش فرض و 4 برنامه اضافه).

تنوع رنگ سمعک های فوناک خانواده + Vitus / Vitus:

 خانواده  مدل سمعک  رنگ سمعک
 Vitus  پشت گوشی
 + Vitus  پشت گوشی / RIC
 داخل گوشی

به طور کلی، سمعک فوناک خانواده + Vitus / Vitus با طراحی جذاب و منحصر به فرد خود، به راحتی پاسخگوی نیازهای کاربر خواهند بود. میزان و نوع کم شنوایی و سلیقه کاربر در مورد ظاهر سمعک، مهم ترین عوامل در تعیین سمعک مناسب هستند.

اگر سوالی در مورد سمعک ویتوس فوناک دارید، یا می خواهید قیمت سمعک های خانواده ویتوس را بدانید، با کارشناسان سمعک اقدسیه تماس بگیرید.در کلینیک سمعک اقدسیه می توانید این سمعک ها را به مدت 30 روز امتحانی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم