جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سمعک مخصوص وزوز

محتوای صفحه

سمعک وزوز گوش برای افرادی که دچار وزوز گوش هستند، طراحی شده است. معمولا وزوز به عنوان یکی از عوارض کاهش شنوایی ایجاد می گردد. کاهش شنوایی موجب کاهش دریافت سیگنال های صوتی توسط مغز می شود. این تاثیر سبب فعالیت ناخواسته نورون های مغز و در نتیجه ایجاد وزوز می شود. همچنین کاهش شنوایی موجب می شود فرد اصوات محیطی را کمتر بشنود و در نتیجه بیشتر متوجه وزوز خود می شود.
در صورتی که فرد از سمعک استفاده کند، تقویت ایجاد شده توسط آن منجر به تحریک کافی سیستم عصبی مرکزی و بنابراین کاهش درک وزوز می شود. همچنین با ایجاد پلاستیسیتی در سیستم عصبی مرکزی، حتی بعد از کنار گذاشتن سمعک هم این اثر مدت ها باقی خواهد ماند.

ویژگی های سمعک مخصوص وزوز

  • دارای مدارات حذف وزوز و درمان آن.
  • استفاده راحت.
  • تقریبا نامریی در پشت گوش.
  • قیمت سمعک مخصوص وزوز مناسب و موجود در رنگ های مختلف.

مزیت استفاده از سمعک در بیماران مبتلا به وزوز

  1. سمعک سبب می شود بیمار کمتر به وزوز خود توجه کند.
  2. احساس مسک شدن اصوات محیطی توسط وزوز برای کاربر کاهش یافته و بنابراین سبب بهبود توانایی برقراری ارتباط وی خواهد شد.

تجویز سمعک مناسب برای مبتلایان به وزوز گوش

برای دستیابی به بهترین نتیجه، می بایست سمعک به صورت دوگوشی تجویز شود، ترجیحا از تجویز باز و سمعکی با محدوده پویایی وسیع استفاده شود و ویژگی کاهش نویز سمعک غیر فعال شود.
سمعک هایی که امروزه برای افراد مبتلا به وزوز تجویز می شوند، طیف گسترده ای از اصوات محیطی (مانند صدای خش خش مانند برفک تلویزیون، موج دریا و …) را دارند که با پخش آن ها وزوز فرد مسک می شود.
قبل از تجویز سمعک، می بایست مشخصات وزوز مانند بلندی و زیر و بمی و این که آیا سمعک می تواند به بهبود وزوز کمک کند یا نه، تعیین گردد. این کار توسط شنوایی شناس صورت می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم