جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجویز سمعک opn 1 در یک فرد ۶۵ ساله با کم شنوایی متوسط در هردوگوش

محتوای صفحه

این فرد دچار وسواس فکری بسیاری زیادی هستند به گونه ای که چند سال است که مرتب به ما مراجعه می کند و هر بارهم همان جواب قبلی را می گرفتند؛ نیازمند استفاده از سمعک هستید. اما متاسفانه به علت باورهای غلط فرهنگی از استفاده از سمعک سرباز می‌زدند که این باعث انزوای اجتماعی فرد و کاهش اعتماد به نفس وی شده است. امثال این افراد را زیاد می بینیم البته با وارد شدن سمعک های ric به بازار میزان این افراد خیلی کم شده است اما همچنان افرادی هستند که تمایل دارند افت شنوایی شان را نادیده بگیرند و دچار افت عملکردی هم در شغلشان و هم در زندگی خانوادگی شان و هم در منزوی و افسرده شدنشان، بشوند. این بیمارمان بالاخره راضی شد که سمعک ric را ۲هفته امتحانی استفاده کند و در صورت رضایت سمعک ها را بخرد و درصورت عدم رضایت سمعک را مرجوع کند. خوشبختانه بعد از ۲ هفته مراجعه کردند و رضایتشان از سمعک بسیار بالا بود طوری که خودش اصلا انتظارش را نداشت، دیگر مجبور نبود صدای تلویزیون را تا سطوح عذاب آوری بالا ببرد، در مهمانی ها و جاهای شلوغ مجبور نبود از گوینده تقاضا کند جمله را ۲بار یا ۳بار تکرار کند‌، اعتماد بنفس اش برگشته بود و تمایل داشت در بحث و گفتگوها به صورت فعالانه شرکت کند‌.
سمعکی که برای ایشان تجویز شد opn 1 ric از شرکت اتیکن دانمارک است که یکی از تاپ ترین و با کیفیت ترین سمعک ها در جهان است. این سمعک ها توانایی تفکیک گفتار بسیار بالایی دارند و وضوح صدایشان خارق العاده است.
این سمعک ها به راحتی با موبایل های آیفن کانکت می شوند و می توانند مانند یک airpod عمل کنند، اما نه یک ایرپد معمولی بلکه ایرپدی بسیار اختصاصی که برای گوش همان فرد ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم