جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجویز سمعک OPN 1 اتیکن (مدل داخل گوشی) برای مراجع 55 ساله مبتلا به کم شنوایی شدید در گوش چپ و کم شنوایی متوسط در گوش راست

محتوای صفحه

این مراجع سابقه ی منیر دوطرفه داشته و بر اثر منیر دچار افت شنوایی شده بودند. میزان افت شنوایی در گوش راست متوسط و در گوش چپ شدید بود. برای هر دو گوش ایشان سمعک داخل گوشی OPN 1 از برند اتیکن تجویز شد و خوشبختانه رضایت اولیه بیمار خوب بود.

بیشتر بخوانید: بیماری منیر

 لازم به ذکر است که ما همواره در جلسات مشاوره به بیماران تأکید می کنیم که سمعک یک وسیله ی کمک شنوایی است و به واسطه ی آن، عملکرد شنیداری تا حدودی بهبود می یابد. بنابراین بیمارانی که افت شنوایی با شدت متوسط و بیشتر دارند، نباید انتظار داشته باشند که سمعک عملکرد شنیداری آن ها را 100% بهبود بخشد؛چرا که هیچ وقت ساخته دست بشر نمی تواند جایگزین نعمت خداوند گردد. ما به واسطه بهترین سمعک های جهان می توانیم شنوایی فرد را در مکان های ساکت 100% همانند افراد هنجار کنیم؛ اما در مکان های شلوغ نهایتا” 80% عملکرد شنیداری فرد بازیابی می شود و نقص شنوایی تا حدودی باقی می ماند.

طی جلسات مشاوره و تربیت شنوایی که بعد از تجویز سمعک برگزار می شود، راهکارهایی برای استفاده بهینه از باقی مانده شنوایی به فرد آموزش داده می شود تا بتواند حداکثر بهره را از سمعک خود ببرد و در مکان های شلوغ حداقل مشکلات را داشته باشد. متأسفانه امروزه برخی تبلیغات چنان از سمعک و عملکرد آن تعریف می کنند که گاهی با دیدن این تبلیغات، انتظارات بیمار بالا رفته و انتظار دارد که بعد از گذاشتن سمعک، در همان لحظه شنوایی اش مثل افراد هنجار شود. ما به شما می گوییم که چنین وعده هایی واقعیت ندارد؛ اما در صورتی که سمعک به درستی تنظیم شود، می تواند بخش اعظمی از عملکرد شنیداری بیمار را بازگرداند و در صورتی که مراجع انتظار منطقی داشته باشد، کاملا” از آن راضی خواهد بود.

برای آگاهی از قیمت سمعک های مختلف و دریافت مشاوره برای خرید سمعک، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم