جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تجویز سمعک Evoke 440 ویدکس (مدل RIC) برای مراجع 35 ساله مبتلا به کم شنوایی متوسط دوطرفه در فرکانس های بالاتر از 2 KHz

محتوای صفحه

برای این مراجع، به دلیل جوان بودن و همچنین شکل کم شنوایی (شنوایی هنجار در فرکانس های پایین) چندین سمعک مناسب بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که از میان سمعک های مناسب وی، دو مدل را امتحان کنیم و پس از مدتی تجویز نهایی ما سمعکی باشد که مراجع رضایت بیشتری از آن دارد. بدین منظور به مدت دو هفته سمعک OPN اتیکن و پس از آن، یک هفته
سمعک Evoke 440 ویدکس تجویز شد. میزان رضایت بیمار از سمعک های Evoke 440 بسیار بیشتر بود و در نهایت این مدل از سمعک ها برای ایشان تجویز شد.

بعضی بیماران همانند مراجع ما دچار آلرژی هستند و هنگام حمله آلرژیک، شیپور استاش و گوش میانی دچار گرفتگی می شود که نتیجه آن کاهش شنوایی موقتی است. برای این مواقع بهتر است برنامه ای مجزا در سمعک ذخیره شود که فرد به هنگام حمله آلرژی، برنامه سمعک را تغییر دهد.

یکی از مزایای برجسته سمعک ویدکس مدل Evoke، “میکروفون جهت دار” آن می باشد که به کاربر این امکان را می دهد که میکروفون های سمعک را در 4 جهت جلو، عقب، چپ و راست بچرخاند و به این طریق بالاترین کیفیت گفتار را برای خود حاصل آورد. به عنوان مثال، در مواقعی که فرد در مکانی شلوغ و پر سر و صدا با یک نفر به صورت رو در رو در حال مکالمه است، با گذاشتن میکروفون های سمعک بر روی حالت “Front“، همه نویزهای زمینه که از اطراف به گوش فرد می رسند و مانع تمرکز فرد بر روی صداهای گفتاری می شوند، سرکوب شده و چیزی که به گوش کاربر می رسد گفتار خالص و شفاف فرد مقابل وی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم