جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آیا هزینه زیادی برای تهیه سمعک باید پرداخته شود؟

محتوای صفحه

یک سمعک خوب نه تنها قدرت شنیدن را به شما بازمی گرداند، بلکه کیفیت زندگی شما را نیز بهبود می بخشد. چنان چه نوع سمعک و تکنولوژی آن متناسب با نیاز های شما انتخاب شده باشد، می توانید از برقراری ارتباط در دنیای پیشرفته امروزی لذت ببرید. اما نکته قابل ملاحظه این است که اکثر افراد کم شنوا و خانواده آن ها نگران قیمت سمعک هستند. البته با توجه به مزایای سمعک و مدل های مختلف آن، چنین چیزی دور از انتظار نیست.

چرا باید سمعک را متناسب با نیاز خود تهیه کرد؟

امروزه مدل های مختلفی از سمعک ها وجود دارند که هر یک امکانات و تکنولوژی های خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که همواره پیشرفت تکنولوژی سمعک به معنای گران تر شدن آن نیست. ضمنا همیشه گران تر شدن آن به معنای بهتر بودن آن نیست. یعنی مدلی می بایست انتخاب شود که متناسب با نیاز فرد استفاده کننده باشد.
به عنوان مثال تکنولوژی بلوتوث بسیار کاربردی است و البته انواعی که این تکنولوژی را دارند گران تر هستند. اما اگر فرد نیازی به آن ندارد، اصلا لزومی ندارد که مدل گرانی که این قابلیت را دارد دریافت کند. بنابراین هم شنوایی شناس باید با توجه به سبک زندگی بیمار و نیاز های وی مدل های مختلف سمعک را پیشنهاد کند و هم بیمار باید سعی کند سمعکی را انتخاب کند که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم نیاز های او را تامین کند.

چرا سمعک های با کیفیت ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارند؟

اگر چه ممکن است فردی که نیاز به سمعک دارد در وهله اول به دنبال ارزان ترین های موجود باشد، ولی به خاطر داشته باشید که پرداخت هزینه، یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای سلامتی و کیفیت زندگی شما است. ممکن است قیمت اولیه سمعک گران باشد، اما خدمات اضافه ای که دریافت می کنید را در نظر بگیرید. از جمله:

  1. ارزیابی شنوایی که توسط شنوایی شناس انجام می شود.
  2. تنظیم متناسب با نیاز های شما که باز هم توسط شنوایی شناس انجام می شود.
  3. تکنولوژی های اضافه ای که همراه با آن دریافت می کنید، مانند ارتباط بلوتوثی با سایر سیستم ها (تلویزیون، تلفن و …).
  4. خدمات پس از فروش سمعک (مانند ارائه باطری، تغییر تنظیمات با تغییر نیازهای شنیداری، تعمیر و …).

بنابراین مطمئن باشید که اگر هزینه ای که برای خرید سمعک پرداخت می کنید را بر تعداد روزهایی که از آن استفاده می کنید تقسیم کنید، هزینه ای که بابت هر روز زندگی راحت تر و ارتباط موثر تر با خانواده، دوستان و به طور کلی محیط اطراف خود پرداخت می کنید، بسیار ناچیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم